19 oct. 2014

Rugaciunea Lumanarilor Aprinse

                               
                             40 de lumanari si de 160 de ori "Tatal Nostru" 

Un miracol in Prahova. Rugaciunea Lumanarilor Aprinse. 

Nu se stie exact cine a scris-o, nici de cand circula printre credinciosii din Prahova. Cert este ca s-a raspandit ca lumina, ca lumea o cauta pentru puterile ei. Se spune ca norocosii care intra in posesia Rugaciunii scapa de boli, de griji, de tot raul... de necazuri, de farmece si blesteme, li se implinesc cele mai grele dorinte.

Dupa cum spun fericitii care o au, rugaciunea e cunoscuta numai in Prahova. Multi preoti n-au auzit inca de ea, dar presiunea oamenilor care cer ca Rugaciunea Lumanarilor Aprinse sa fie citita in biserica e atat de puternica, incat 

s-a dezlantuit o veritabila cruciada pe urmele ei

"Am muncit trei zile la taiat pomi, ca sa obtin rugaciunea"

In bisericile pline de oameni din Prahova, soaptele ingerilor sunt mai rar auzite, de la o vreme, decat soaptele credinciosilor. Transmisa ca un telefon fara fir, de la om la om si de la o ureche la alta, o intrebare insistenta isi face loc, tulburand slujbele preotesti: "Aveti cumva Rugaciunea Lumanarilor Aprinse? Ati auzit despre ea?".

O minune mai noua ca cea a icoanelor sfinte pare sa le vina oamenilor in ajutor: cateva versete pline de credinta si de patima mistica, adresate bunului Dumnezeu. Cine spune rugaciunea intocmai, respectand protocolul insotitor, scapa de orice necazuri, de pericole si de boli. E ca si cum insusi Hristos se apleaca asupra celui aflat in durere, ajutandu-l sa iasa din ea. 


"Doamne, asa precum arde lumanarea mea de repede, luata din sfanta biserica, tot asa sa-mi ajute Dumnezeu, Maica Precista si toti sfintii, ca sa piara tot atat de repede toate facaturile, spurcaciunile, toate relele si patimile, blestemele si lucrurile diavolesti, farmecele, descantecele, mestesugurile si uneltele diavolesti de la locul unde stau, de la casa mea, din familia mea, de la cei bantuiti de patimi (bautura, cafea, tutun, curvie, jocuri de noroc, neascultare si nesupunere, injuraturile de cele sfinte), din capul meu, din trupul meu, din sufletul meu, din familia mea. Doamne, ajuta-ma sa-mi recapat sanatatea, linistea, sporul si prosperitatea casei, a serviciului, a locului unde lucrez, sa fiu binevazut, sa am spor in casa, in vite, in pasari, sa fiu ferit de accidente si de relele intamplari, eu si casa mea, familia si colaboratorii de la munca. Doamne, sa se departeze vrajmasii si sa se imblanzeasca, sa am soarta buna de la Dumnezeu, sa mi se dezlege cununiile si facaturile, sa fiu ferit de argintul viu si lucrurile vrajitoresti sa nu aiba putere asupra mea. Doamne, fereste casa mea de ura si invidie, de certuri, de batai, de boli molipsitoare, de betii, de anturaj prost. Doamne, fereste familia mea si sufletele noastre de toate incercarile si rautatile si da-ne, Doamne, sanatate, impliniri, realizari si viata fara de primejdii. Doamne, intareste-ma si pastreaza-mi credinta stramosilor, credinta crestinilor. Doamne, ocroteste pe parintii mei, pe fratii mei, pe surorile mele (se spun numele lor) si dezleaga blestemele viilor si mortilor cazute asupra noastra. Si lumineaza mintea si soarta copiilor nostri, da-le spor la invatatura si reusita in viata. Doamne, vegheaza si intareste tineretul si copiii celor de-un neam si o credinta cu noi. Doamne, ai grija de toti copiii si intelepteste si pe copiii mei. (Toate numele pentru care se roaga respectivul.) Doamne, da-ne painea cea de toate zilele si linistea ta cea sfanta! Doamne, sa se implineasca toate rugaciunile noastre! Doamne, ajuta-ne! Doamne, iarta-ne! Doamne, miluieste-ne! Doamne, fie-Ti mila de noi! Doamne al puterilor, fii cu noi! Amin!" 

Cu sufletul in palma 

Pentru ca este vorba despre o rugaciune de faima recenta, ale carei puteri spun oamenii ca sunt de-a dreptul miraculoase, am vrut sa aflam si parerea unui slujitor al lui Dumnezeu. 
M-am adresat parintelui Alexandru Stefan Savulescu de la Biserica "Maica Precista" din Ploiesti, un preot - dupa cum spun credinciosii - cu har si daruire spre cele sfinte. Iata raspunsul: 

"Am auzit ca exista aceasta rugaciune si ca circula prin Prahova, pe la noi. Nu stiu cate minuni savarseste ea, am aflat si eu de la credinciosi ca este citita de toti cei aflati in nevoie. Dar nici nu cred ca face rau sa te rogi astfel, sa vorbesti cu Dumnezeu si cu Maica Sa, sa iti deschizi inima si sa spui ce te apasa. Toate rugaciunile au fost create de cineva pentru folosul oamenilor. Asa si cu aceasta, a lumanarilor aprinse. Poate ca nu a aparut inca intr-o carte tiparita, dar este o rugaciune. 

Toate rugaciunile, spuse sau citite, sunt pana la urma facatoare de minuni, caci sfantul caruia i te adresezi te asculta. Daca ai ganduri bune si alese, nu se poate sa nu se indeplineasca. Cu sufletul urgisit pus in palma, cu credinta de mantuire in gand, oricine se roaga este primit in dreapta Tatalui Ceresc si ajutat. Nu exista oameni cu adevarat rai, cum nu exista nici dintre aceia in totalitate buni. Dar oricine se roaga este ascultat." 

Se spune ca puterile Rugaciunii Lumanarilor Aprinse sunt cu atat mai mari cu cat cel care detine rugaciunea o imparte cat mai multor oameni. Si, pe rand, suflete chinuite se linistesc, nenorociri sunt indepartate, boli incurabile isi gasesc leacul. Trebuie doar sa crezi in Rugaciunea Lumanarilor Aprinse. 

Sa-ti pui nadejdea ca ajunge la Dumnezeu si ca necazurile tale sunt ascultate, inainte de a fi prea tarziu. Sa-L simti pe Atotputernicul ca te-asculta atunci cand te rogi. Sa crezi in grabnicul Sau ajutor. Cei care au scapat de necazuri si greutati, multumita acestei rugaciuni, asa spun. Si in Prahova ei sunt destui. O daruim acum mai departe celor care cred, care spera, care o asteapta si au nevoie de ea. 
Nina Marcu 


Precizare: 
Cele 40 de lumanari se aleg si se ard intr-o noapte, inainte de miezul noptii, ca sa nu se treaca in ziua urmatoare. Se spune Tatal nostru, de 4 ori pentru fiecare lumanare arsa. La sfarsit, se spune rugaciunea lumanarilor o singura data. Apoi, dupa aceasta noapte se tine post si curatenie trupeasca sapte zile, aprinzandu-se in fiecare zi cate sase lumanari, care nu au legatura cu cele 40. Sunt inca 42 de lumanari, dar cele 40 au fost arse atunci, in prima noapte. 

Se spune si in aceste sapte zile Tatal Nostru si Rugaciunea Lumanarilor aprinse, dar cele 40, au ars deja. Acestea 42 nu au legatura cu cele 40. Dupa cele sapte zile, se mai aprinde timp de sase saptamani miercurea si vinerea cate o lumanare. La fel se spune Tatal nostru si Rugaciunea Lumanarilor aprinse. Lumanarile care se aprind miercurea si vinerea, ca si cele 42, nu fac parte dintre cele 40. Acelea se aprind o data toate. Asta inseamna ca e nevoie de mai multe lumanari, ca sa fie continuat ritualul aproape doua luni. Caci numai asa are efect. 

"Precum arde lumanarea mea de repede, tot asa sa-mi ajute Dumnezeu" 

formula as 
http://cybershamans.blogspot.ro/2010/03/rugaciunea-lumanarilor-aprinse.html

Niciun comentariu: