20 iul. 2015

De ce unii atrag persoane cu care nu se potrivesc?

Imagini pentru atragem persoane nepotrivite

Este o intrebare pe care mi-am pus-o de multe ori de-a lungul anilor. Raspunsul nu l-am gasit usor, ci dupa un drum de auto-cunoastere destul de lung.
“Cred ca sunt blestemat/a”, “eu de ce nu am noroc?”, “cu ce am gresit?” – sunt doar cateva intrebari pe care le tot intalnesc (fie de la femei, fie de la barbati) de un an si ceva, de cand am inceput sa scriu despre relatii.
Ne place sau nu, oamenii astia toxici care apar in viata noastra sunt atrasi de noi.

Da, ati citit bine. Noi ii atragem pe toxici. Iar o posibila explicatie am gasit-o aici. Chiar mi se pare ca are sens, mai ales ca am trait asta pe pielea mea.
O anumita latura a noastra ii atrage pe toxici. Ei apar ca rechinii care simt sange. Vin rapid de la mare distanta si se infrupta in voie.
Acea latura care ii atrage pe toxici este ego-ul nostru – sau sinele fals.
Este latura care isi cauta intotdeauna valorizare in exterior, este latura care te face sa te simti tot timpul incomplet, latura care cauta mereu competitie, lupta, este latura agitata.
Ego-ul este dusmanul iubirii, este dusmanul adevarului, dusmanul linistii, dusmanul intelepciunii. Imi place definitia data de Wayne Dyer ego-ului – “edge the god out!”
Ego-ul te face sa te intrebi mereu daca esti bun/a de iubit, este cel care iti spune ca in viata mai mult inseamna mai bun, insa nu-ti spune ca niciodata nu poti sa-l multumesti si ca intotdeauna isi va dori mai mult :))
De partea cealalta, exista sinele real – sau sinele spiritual – sufletul daca vreti.
El apeleaza la resursele interioare. El este conectat la iubire, la adevar, la intelepciune.
El stie exact cine esti, ce poti face si ce calitati sau defecte ai.
Ei bine, dupa cum vedeti, exista doua laturi – una care genereaza si colectioneaza rani si una care le vindeca.
Din pacate, daca te uiti in jurul tau, vezi peste tot oameni traiti de propriul ego. Oameni insetati de competitie, dar suferinzi…
Foarte rar intalnesti intelepti, oameni care si-au gasit pacea interioara, oameni traiti de latura spirituala, de latura superioara.
Atunci cand esti trait de ego – ceva lipseste – mereu lipseste ceva. Asta este si motivul pentru care nu esti multumit – nici de relatie, nici de propriile performante, nici de latura profesionala… iti doresti mereu mai mult.
Atunci cand esti trait de suflet, de latura spirituala – te bucuri de ceea ce ai, pretuiesti fiecare clipa in cuplu sau in singuratate, te dedici lucrurilor care iti fac placere, iar toxicii dispar ca prin minune din viata ta.
Rolul lor este necesar doar pe drumul de vindecare a propriilor rani. In momentul in care le-ai constientizat si le-ai vindecat, ei dispar!
Incercati sa priviti inapoi la cei care v-au facut rau. Nu-i asa ca nu va face placere sa va aduceti aminte de ei? Raul comis este puternic si, probabil, ranile inca nu sunt inchise. Drept urmare, este posibil sa mai atrageti si alti toxici in perioada urmatoare.
Atunci cand ai atins pacea interioara, realizezi ca oamenii aia te-au ajutat sa cresti, ca oamenii aia – prin raul pe care ti l-au produs – te-au ajutat sa te indrepti spre adevar, spre auto-cunoastere, spre intelepciune.
Din pacate, ego-ul este atat de atragator incat multi oameni sunt dependenti de el, sunt fascinati de el si se complac in acest carusel al nemultumirilor.
Si, tot din pacate, acesti oameni atrag in continuare, aproape la nesfarsit, oameni cu care nu se potrivesc.
Oamenii traiti de ego sunt sclavii lui “shit happens”!
Oamenii traiti de spirit stiu ca atunci cand vrei –  “shift happens” :))
Vestea buna e ca de la shit la shift este doar un pas!
http://www.vulpescu.eu/2015/03/18/de-ce-atragem-persoane-cu-care-nu-ne-potrivim/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork

Niciun comentariu: